شرح وظایف :
سرکار خانم زهرا رئیسی
داخلی:143
وظایف و مسئولیت ها :
1. رعايت سلسله مراتب اداري
2. رعايت شئونات اسلامي و بكارگيري اخلاق و رفتار مناسب با همكاران
3. هماهنگی و اقدام جهت تشکیل کمیته بهداشت و کنترل عفونت بیمارستان و شرکت فعال در آن و پیگیری مصوبات مربوطه
4. تهیه و تدوین مطالب آموزشی و تشکیل جلسات آموزشی مرتبط با بهداشت محیط و بهداشت عمومی برای پرسنل در رده های مختلف
5. انجام مطالعات و بررسيهاي لازم به منظور آگاهي از وضع بهداشتي محيط كار و وضعيت مراكز موجود در منطقه و جمع آوري اطلاعات مورد نياز در راستاي كسب تجربه كاري
6. كمك به تنظيم برنامه هاي اجرائي در زمينه مبارزه با بيماريها و مسموميتها
7. کنترل بهداشت آب مصرفی از نظر کیفی و کمی و انجام آزمایشات دوره ای میکروبی و شیمیایی و کلر سنجی
8. شناسائي مسائل كلي تهيه و توزيع آب آشاميدني و انجام برنامه هاي مربوطه از جمله نمونه برداري
9. نظارت دائم بر نحوه اجراي امور بهداشتي در محيط كار
10. رسيدگي به شكايات واصله و اقدام در رفع مشكلات در زمينه بهداشت محيط كار
11. پيگيري عمليات اجرائي در زمينه پيشگيري و بيماريابي و مبارزه با بيماريها
12. تشكيل پرونده هاي بهداشتي و پزشكي و پيگيري ادامه معاينات پزشكي پرسنل
13. طبقه بندي نتايج بدست آمده از بررسيهاي روزمره محيطي ، بهداشتي و پزشكي
14. نظارت و اجراي برنامه هاي آموزشي در زمينه بهداشت حرفه اي
15. اجراي برنامه هاي از پيش تعيين شده جهت جلوگيري از حوادث ناشي از كار
16. تشخيص قطعي عوامل زيان آور موجود در محيط كار و شناسائي علائم و آثار اوليه بيماريهاي حرفه اي
17. اندازه گيري و نمونه برداري و ارائه طريق به منظور كنترل عوامل زيان آور محيط كار
18. همكاري در اجراي برنامه هاي تحقيقاتي در زمينه مسائل زيان آور
19. شناسائي فرآورده هاي گوناگون بوجود آورنده عوامل زيان آور محيط كار
20. نظارت، بررسی و کنترل بهداشتی بر کلیه مراحل مختلف جمع آوری، تفکیک، انتقال و نگهداری موقت و دفع زباله های بیمارستان و انتقال جهت استریل نمودن آنها
21. نمونه برداری از پساب خروجی سیستم سپتینگ فاضلاب براساس دستورالعمل های مربوطه
22. ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته به مقام مافوق
23. کنترل حشرات و جوندگان با اولویت بهسازی محیط
24. نظارت و مداخله در تهیه کاربرد مواد گندزدا و پاک کننده بیمارستان
25. بررسی وضعیت فنی و بهداشت سیستم تهویه مطبوع در بیمارستان ( گرمایشی و سرمایشی) و پیگیری در جهت رفع مشکلات احتمالی
26. نظارت فنی و بهداشتی مستمر بر نحوه کادر آشپزخانه
27. نظارت وهماهنگی لازم در زنجیره تهیه، طبخ و توزیع مواد غذایی با همکاری کارشناس تغذیه به منظور اطمینان از سلامت توزیع ومصرف غذا
28. نظارت و کنترل دائم بر امور مربوط به رختشویخانه و رعایت کلیه نکات ایمنی و بهداشتی از نظر تفکیک البسه عفونی از غیر عفونی در هنگام شستشو و استفاده از دستگاه های شوینده
29. نظارت بر ایمنی و مشارکت فعال در کاهش سوانح و صدمات داخل بیمارستان از جمله پوشش پنجره ها، وسایل اطفاء حریق، سیستم های هشدار دهنده و مهار کپسول های اکسیژن
30. انجام امور محوله در شرایط خاص مانند کنترل همه گیری و مقابله با بحران و بلایا
31. گزارش بيماريهائي كه باعث همه گيري مي شود
32. نظارت بر واكسيناسيون بيماران در مقابل بيماريها و پيشگيري از گسترش بيماريها
33. ارتقاء سطح بهداشت در بين كاركنان و ساير پزشكان
34. نظارت و همكاري براي مجزا كردن محل نگهداري بيماراني كه بيماري همه گير دارند
35. دقت در نگهداري وسائل و دستگاههاي مورد استفاده